Pewne podstawy warto znać - o pompach i mechanice

łyżka wieloczynnościowa z zębami lub ostrzem i widłami paletowymi łyżka dzielona łyżki podsiębierne z zębami łyżki do skarpowania lemiesz do śniegu widły paletowe odśnieżarka wir

Pewne podstawy warto znać - o pompach i mechanice

Koparkoładowarka stanowi solidną platformę

Osprzęty robocze

Koparkoładowarka stanowi solidną platformę dla szerokiego zakresu osprzętów takich, jak:

łyżka wieloczynnościowa z zębami lub ostrzem i widłami paletowymi
łyżka dzielona
łyżki podsiębierne z zębami
łyżki do skarpowania
lemiesz do śniegu
widły paletowe
odśnieżarka wirnikowa
zamiatarka
workownica do workowania piasku
młot wyburzeniowy
frezarka do asfaltu
wiertnica hydrauliczna.

Szybkozłącze koparkowe oraz hydrauliczne szybkozłącze ładowarkowe umożliwiają szybką wymianę wyżej wymienionych osprzętów. Konstrukcja wysięgnika osprzętu ładowarkowego umożliwia stabilne utrzymanie ładunku i jednocześnie zapewnia dużą siłę odspajania. Wysięgnik teleskopowy osprzętu koparkowego zapewnia duże wartości głębokości kopania. Z kolei specjalna rama umożliwia boczny przesuw wysięgnika oraz jego obrót o 180°.
Uprawnienia
W Polsce koparkoładowarki mogą być obsługiwane wyłącznie przez osoby, które ukończyły szkolenie i uzyskały pozytywny wynik sprawdzianu przeprowadzonego przez komisję powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie3.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka


Budowa spycharki

Budowa spycharki gÄ…sienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gÄ…sienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gÄ…sienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka


Jaki olej wybrać?

Każda maszyna - czy jest to samochód osobowy, ciężarówka czy też kosiarka wykorzystuje do smarowania oleje. Najczęściej stosowane są oleje silnikowe - bo każda maszyna wyposażona w silnik spalinowy wymaga smarowania olejem silnikowym.
W samochodach osobowych dodatkowo stosowane są oleje przekładniowe do skrzyń biegów, oleje do automatycznych skrzyń biegów i oleje do mostów napędowych.

Oprócz tego stosuje się oleje w układach hydraulicznego wspomagania kierownicy oraz w kompresorach klimatyzacji.

Natomiast w maszynach budowlanych stosowane są dodatkowo oleje do napędu siłowników hydraulicznych. Tak więc taka nowoczesna koparka, z klimą, wspomaganiem i innymi bajerami może mieć sporo różnych olejów do wymian.



© 2019 http://gadzety.gsm.pl/