Wymiana podzespołów samochodowych

. silnik dla nanorurki) energii cieplnej (np. silnik parowy, silnik Diesla, turbina parowa, gazowa i silnik Stirlinga) energii elektrycznej (np. silnik elektryczny) energii kinetycznej (np. turbina wiatrowa, turbina wodna) ene

Wymiana podzespołów samochodowych

Kilka faktów o silniku

Silnik ? typ maszyny zamieniajÄ…cej energiÄ™ na pracÄ™ mechanicznÄ….

Energia zasilająca silnik może mieć formę:

energii chemicznej (np. silnik dla nanorurki)
energii cieplnej (np. silnik parowy, silnik Diesla, turbina parowa, gazowa i silnik Stirlinga)
energii elektrycznej (np. silnik elektryczny)
energii kinetycznej (np. turbina wiatrowa, turbina wodna)
energii potencjalnej (np. turbina wodna).
W zdecydowanej większości urządzeń energia mechaniczna wytwarzana przez silnik odbierana jest od obracającego się wału silnika i jest wykorzystywana w postaci pracy mechanicznej lub zamieniana na energię elektryczną. W silnikach takich jak np. silnik rakietowy lub silnik liniowy efektem działania silnika jest energia ruchu postępowego.

Najważniejsze atrybuty silnika
moc ? zdolność do wykonania pracy w jednostce czasu
sprawność ? stosunek wytworzonej energii użytecznej do energii pobranej przez silnik
moment obrotowy ? dla wszystkich silników z ruchem obrotowym
siła ciągu ? szczególnie dla silników lotniczych
impuls właściwy ? dla silników rakietowych

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik


Niezawodny samochód - jak to osiągnąć?

Niejednemu z nas przydarzył się problem z niesprawnym samochodem. Często taka sytuacja powoduje wiele niedogodności i generuje dodatkowe problemy, dlatego najlepiej będzie zapobiegać tego typu zdarzeniom. Możemy to robić na wiele sposobów, a najważniejsze są tutaj regularne przeglądy techniczne oraz stałe monitorowanie stanu auta. Mamy tu do odegrania bardzo ważną rolę, dlatego jeśli zauważymy, że nasz samochód wydaje dziwne dźwięki lub zachowuje się w inny sposób, warto skonsultować ten stan rzeczy ze specjalistą. Najlepiej oczywiście będzie się w tym celu udać do konkretnego warsztatu mechanicznego lub poprosić o poradę znajomych i zdiagnozować problem jak najszybciej. Często wczesna naprawa pozwoli nam uniknąć poważniejszej usterki, która mogłaby się wiązać ze sporymi kosztami.


Różne typy potencjometrów

Wykonuje się także potencjometry sprzężone podwójne (dwa identyczne elektrycznie potencjometry na wspólnej osi ? przydatne szczególnie przy urządzeniach stereofonicznych), potencjometry sprzężone współosiowe (dwa różne potencjometry, jeden uruchamiany osią wewnętrzną, drugi uruchamiany współosiową tuleją ? takie potencjometry wykorzystywane bywają w urządzeniach audio, kiedy podwójną gałką reguluje się np. siłę głosu i barwę głosu) oraz wieloobrotowe (precyzyjne). Do potencjometru bywa także czasem zamocowany wyłącznik elektryczny, uruchamiany krzywką przykręconą do osi potencjometru. Takie rozwiązanie umożliwia włączanie i wyłączanie urządzenia elektronicznego w skrajnym położeniu obrotu osi potencjometru ? najczęściej w takim, w którym siła głosu jest minimalna. Podobnie, kiedy potencjometrem płynnie steruje się obrotami silnika elektrycznego ? wówczas wyłączanie silnika odbywa się przy skrajnie małych jego obrotach.

Ze względu na zależność oporu od położenia ślizgacza wyróżnia się potencjometry liniowe (typ A) gdzie opór liniowo zależy od położenia suwaka, logarytmiczne o zależności logarytmicznej (typ B) ze względu na wykładniczą czułość ucha (w ten sposób człowiek ma wrażenie, że głośność regulowana jest w sposób liniowy) stosowane do regulacji głośności, oraz o charakterystyce wykładniczej (typ C). W niektórych krajach stosuje się odwrotnie oznaczenia literowe A i B.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr



© 2019 http://gadzety.gsm.pl/